wtorek, 17 maja 2011

Z punktu A do punktu B

     Budowa drogi trwa. Wywrota jezdzi i jezdzi,wozi i wozi. Na razie droga jest na tyle przejezdna,ze ...wywrota i kopara daja rade. Gokart Olka tez. Reszta pojazdow jak i  stworzen w postaci ludzi i psow-nie.      A ja codziennie, w zasadzie co noc, budze sie zlana potem z dzika mysla,ze cos gdzies mi umknelo, ze o czyms zapomnialam. No bo skad prad bedziemy miec w tym domu? A wode? Po takiej dzikiej nocy wykonuje kilka telefonow i sie uspokajam. Bo w zasadzie wszyscy wszystko wiedza. Dzwonie do Pani robiacej nam operat - Pani uspokaja,ze przeciez elektryk wie co i jak. Ze ci od wody tez wiedza. Ze bedziemy mieli prad i wode. Ale co z kanalizacja? We wsi nie ma.
     Zaczelam zatem pytac, co zamiast szamba?
Pojechalam do gminy.
W Urzedzie Gminy siedzi pewien pan, ktory zasiadl tam w latach 80-tych i nie zauwazyl,ze mamy juz 2011 rok. Wchodzac mowie grzecznie "dzien dobry".
A pan nic.
Mowie ponownie "dzien dobry" myslac,ze moze zamyslony, gluchy? Glupi? ( a nauczycielska krew mi sie juz burzy,zeby chama wychowac).
Wreszcie bestia podnosi pysk i warczy "slucham". Pytam,jakie dotacje i na co mamy w gminie. "Ale o co pani chodzi?". Chodzi mi o odpowiedz na pytanie,jakie dotacje i na co moge uzyskac w gminie?", "Ale o co pani chodzi"....
Jak w Alternatywach 4.
W koncu, warczac na siebie nawzajem, uzyskalam info,ze owszem, moge uzyskac dotacje na budowe przydomowej oczyszczalni sciekow i na solary.
Ile tej dotacji, nie wiem. Juz nie mialam sily warczec.
Czyli punkt kolejny PRZYDOMOWA OCZYSZCZALNIA SCIEKOW.
W zasadzie nie mam pojecia jak sie tylu ludziom udaje budowac domy, ja nie mam o tym pojecia i wciaz chodze i pytam, bladze, robie z siebie chyba idiotke wszedzie;-)
Ale coz. Walcze o dom.

Pojechalam do firmy zajmujacej sie szambami itp. Tuz niedaleko. W zasadzie to malych inwestorow nie obsluguja. W zasadzie to pewnie u mnie sie nie da. W zasadzie to ludzie sie boja wariatow, dwa dni pozniej pan przyjechal do mnie z drugim panem,poogladali, poradzili, uspokoili. Uf, kolejny krok za mna. Bedzie przydomowa oczyszczalnia. Nawet wiem,jak to dziala. Ha!
Kolejny punkt programu to ogrzewanie. Czytam wiec co to jest piec typu lodowka?!
I dwufunkcyjny.
I kondensacyjny. I stacja pogody.
Na razie czytam.
I o droge pytam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz