czwartek, 21 czerwca 2012

Prawie mam ogródek.

Dłuuugo na to czekałam;-)



2 komentarze:

  1. Składniki:

    czerwona porzeczka (ok litr soku)
    1/2 l wody
    1/2 kg cukru
    1 l spirytusu


    Dojrzałe porzeczki rozgnieść tyle aby uzyskać ok 1 l. soku. Sok pozostawić w ciepłym miejscu na noc. Następnego dnia sok wycisnąc na sicie wyłożonym gazą. W 1/2 litra wody rozprowacić cukier i zagtować syrop. Wystudzić. Wlać do soku, wymieszać, dolać spirytus. Przelać do gąsiorka i odstawić na 2 miesiące dobrze zamknięte. Po tym czasie nalewkę zlać filtrując przez bibułkę filtracyjną. Zlać do butelek. Zakorkować i odstawić na miesiąc.

    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Asioku - mam nadzieję, że przyrządzisz na następny Pionek / międzyPionek i zajrzysz na "nocne granie" do Łabęd (mam nadzieję, że znów będą dla nas otwarte)
    Ciekaw jestem kolejnych smakowitych Twych (Waszych) wyrobów :)!!!

    OdpowiedzUsuń