Jan von Stehl (Tycjan), dziedzic do władzy na tych ziemiach. Uznany przez wszystkich za martwego, wraca tu, opętany magią, zły, demoniczny, żądny władzy. Potrafi rzucać zaklęcia. Jego celem w grze było zmuszenie dawnych poddanych do uznania jego władzy...
Maria von Derik (Basia), czarodziejka, przywódczyni kultu Chaosu w Nuln, potajemnie steruje Janem, by ten odzyskał tu władzę. Potrafi rzucać czary. Ma pełną kontrolę nad dziedzicem, w trakcie gry zaklęciami potrafi sterować pamięcią i jego wolą...
Max von Trip (Trip) oraz sługa Victor (Wiktor), hrabia, który w niezbyt uczciwy sposób, za pomocą przekupstwa i oszustw zdobywa nadanie tych ziem od barona Lepiz. Przybywa na te ziemie na dzień przed nadaniem mu praw. Ma obejrzeć teren, wydać pierwsze rozkazy, poznać ludzi. Jego prawa ręka, Victor, ma tłumić wszelki opór i dawać w czaszkę każdemu, kto będzie miał jakieś wątpliwości co do tego, kto jest nowym władcą na tych ziemiach. Ich celem w grze jest dopilnowanie, by każdy na tych ziemiach zrozumiał, że przyszła nowa władza. Oczywiście, Max przeżywa duże zdziwienie, gdy okazuje się, że jak filip z konopi pojawia się dziedzic von Stehlów...
strażnik Rick (Obi), miejscowy glina, pilnuje traktów, bezpieczeństwa mieszkańców, jest opłacany przez barona Lepiz. Rick ma bardzo ciężką dniówkę, przybywa na teren hrabia, by przejąć władzę, po chwili przybywa inny hrabia, by przejąć władzę, do tego po okolicy plączą się jacyś podejrzani łowcy głów, jakieś hobbity, kapłan, szlachcianki, wiecznie ktoś wzywa strażnika, by rozsądził kłótnię. Jego celem w grze było uważne obserwowanie przyjezdnych i niedopuszczenie do awantur i rozlewu krwi, zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom.
Helmut Landsig (Fabi) i jego pomocnik Konrado (Konrad) to dwójka łowców głów. To oni sfałszowali śmierć von Stehla. Odnaleźli list, w którym ojciec von Stehla informuje syna, że gdyby coś się wydarzyło, to skarb ukryty, a wskazówka jest na głazie na dzikich łąkach. Kiedy lowcy docierają na te ziemie, okazuje się, że po pierwsze Jan von Stehl przestał się ukrywać wrócił na te ziemie (baron von Lepiz urwie łowcom nogi z dupy, kiedy się dowie, że wzięli nagrodę za sfałszowanie zlecenia), co więcej miejscowy handlarz wygląda jak ścigany przestępca, skarb faktycznie gdzieś tu się kryje... [co więcej, przy odrobinie wyobraźni można pozostałe listy gończe też dopasować do jakiś mordek...]
krasnoludy Goor i Klema (Goor i Klema), pilnują ruin zamku, starają się go odbudować. Wiedzą, że hrabia ukrył skarb w okolicy, wiedzą, że ukrył relikwię, święty wisior, który miał moc rozpraszania złych mocy. Gdy dostrzegą, że dziedzic Jan von Stehl jest pod wpływem magii, będą mocno zainteresowani, by odnaleziono wisior i uleczono dziedzica! Dodatkowo Goor jest mężem karczmarki i ma dbać, by nic żonie nie groziło, a że podejrzanych typów w okolicy pojawiło się sporo, roboty też jest po łokcie. W wolnych chwilach krasnoludy mają odbudować zamek.
Klaus Blumental (Multi), poborca podatkowy, oszust i łapówkarz, wydalony z innej baroni za przekręty, trafia tu, na te ziemie. Ma mapę okolicy z zaznaczonymi miejscami, z których powinien zbierać podatki. Pojawia się na kilka tygodni przed zbiorem podatków, by pogadać z miejscowymi o ich dochodach i dogadać sie na temat spłaty sum. Dodatkowo usłyszał, że w okolicy ukryta jest skrzynia ze złotem, na której Klaus bardzo chciałby położyć łapę. Jego celem w grze jest zdobycie jak największej ilości kasy i jeśli się uda, dopaść skarb.
kowal Al Gruneberg (Alek), miejscowy, kowal, który w poszukiwaniu kasy postanowił otworzyć kramik, by związać koniec z końcem. Handluje wszystkim czym się da, ma masę rzeczy, które mogą się przydać w grze, ma kompas (do odnalezienia skrzyni ze skarbem), kronikę rodu von Stehl (ze wskazówkami odnośnie ukrycia skarbu), pergaminy, broń, nielegalną i sprzedawaną spod lady broń palną, ma amulety ochronne Sigmara i wiele, wiele innych. Jego cel w grze jest prosty - ugrać jak najwięcej kasy, dodatkowo uniknąć łowców głów oraz dogadać się z poborcą podatków...
Wiedźma (Monika), miejscowa, klasyczna wiedźma fantasy, ma swoją chadybę, w której oferuje wiele atrakcyjnych rzeczy - ma zioła leczące rany, ma eliksiry ochrony przed złem, potrafi wróżyć na temat każdego, zdradzając różne sekrety przyszłości i przeszłości, potrafi odczytywać zaklęte i szyfrowane pisma, ma też wszystkie potrzebne ingriedenta do przeprowadzenia rytuału oczyszczającego, który mógłby przeprowadzić kapłan na dziedzicu.Do tego ma całą masę badziewia w ofercie, od afrodyzjaków, po zioła na sen, zioła na ból, zioła przeciw bólowi, co kto chce to znajdzie!
karczmarka Helga (Moniq), miejscowa, karczmarka, żona krasnoluda Goora, najbardziej urodziwa krasnoludzka kobieta w całym Imperium. Pilnuje interesu, utrzymuje siebie i męża, bo jej mąż siedzi na zamku i udaje, że pracuje, podczas gdy pije piwo ze swoim kumplem pijakiem Klemem. Karczmarka ma w swojej ofercie wino, wodę, chleb, chleb ze smalcem, owoce, pestki, kartofle pieczone. Gospoda jest w samym centrum okolicy, tu więc jest ruch, tu wiecznie coś się dzieje. Bezpieczeństwa w gospodzie pilnują mąż Goor oraz strażnik Rick.
Pieśniarz (Piotrek), miejscowy, wolny duch, biedny jak mysz, żyje z dnia na dzień śpiewając w gospodzie za jadło. Piotrek specjalnie na potrzeby gry napisał pięć piosenek związanych z fabułą (którą mu zdradziłem), tak więc śpiewał i o oszuście von Tripie, i o świętym wisiorze von Stehla, i o ukrytym skarbie... Kogo było stać mógł rzucić mu kilka monet, by poznać wiele ważnych wskazówek dotyczących fabuły gry. Jego celem w grze jest pomóc dobrym poddanym odnaleźć skarb hrabiego i odczarować opętanego zaklęciem dziedzica.
kapłan Morra (Michał), wędrowny kapłan, który trafił na te ziemie z powodu snów, które ostatnio go nawiedzały, w których widział, że złe siły nawiedzają tę krainę. Potrafi odprawić rytualy oczyszczenia, potrafi doradzić ludziom w walce z czarami, potrafi przeprowadzić rytuał, by zdjąć czar z dziedzica von Stehla. Jego celem jest sprawić, by zło przegrało i chaos nie opanował tych ziem.
Anna von Fliese (Ania) oraz Sonja (Sonia), tajne służby Inkwizycji, przybyły w tę okolicę śledząc czarodziejkę Marię von Derik. Ich oficjalną opowieścią jest to, że są szlachciankami w podróży, w rzeczywistości bardzo uważnie obserwują poczynania czarodziejki, próbują się dowiedzieć co Maria tu knuje i w miarę możliwości udaremnić jej działania. Mają pismo z Inkwizycji zaświadczające o ich misji i o tym, że lud miejscowy ma im pomóc w każdym potrzebnym zakresie.
hobbity (Olek, Nina, Borys, Tymek, Krzysiek), poszukiwacze skarbów, którzy zdobyli mapę tej okolicy oraz dostali list od wuja, który dał im informacje, że pod mostem ukryty jest skarb, krok po kroku musieli rozwiązując kolejne wskazówki (wpierw pod most, potem do głazu na dzikich łąkach, potem na cmentarz przy zamku, potem do wiedźmy, potem w księdze rodu...) odnaleźć skarb hrabiego von Stehl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz